brownies

Avui us penjo la recepta de brownies que em va passar la Julie quan vàrem ser a casa seva, a Seattle. Segons ella, el truco és utilitzar una xocolata gairebé pura. Home, jo tan pura no la gasto ! L'última vegada que els vaig fer, vaig posar-hi xocolata al 80% del Sampaca i vàren quedar insuperables !



Desfeu 85 grs. de xocolata sense sucre al bany maria amb 85 grs. de mantega que estigui a temperatura ambient. Vigileu que l'aigua del bany maria no bulli i si ho comença a fer, afegiu-hi una mica d'aigua freda per aturar-ho. Un cop desfeta la xocolata/mantega, i fora del foc, remenar bé fins que quedi una pasta fina. Afegiu-hi 300 grs. de sucre. Un cop ben remenat, afegiu-hi 3 ous remenant bé un abans de tirar-hi l'altre. Tirar-hi un polsim de vainilla en pols, una mica de sal i 105 grs. de farina. Quan ho tingueu tot plegat ben remenat, ho aboqueu en una llauna rectangular una mica alta (que no sigui gaire gran, la meva fa un pam i mig de llarg / 1 pam d'ample) embadurnada amb mantega i enfarinada i ho enforneu uns 30 minuts a 180º (el forna ja ha de ser calent).

Als meus nens no els agrada trobar-s'hi nous i per això no n'hi poso... però l'autèntica recepta americana en porta a bocins !!!

1 comentari:

  1. mmmmh, només pensar en aquest brownie se'm fa la boca aigua... però jo faig servir una recepta diferent i que tambe queda molt bona. més o menys:
    125g de xoco de postres
    220g de mantega
    4 ous
    220g de sucre
    70g de farina
    nous

    la manera de fer-lo en fondre la xoco i la mantega al microones, i fer una pasta amb els ous, el sucre i la farina. perque quedi esponjos, bato les clares a punt de neu, ho barrejo tot i a l'últim moment hi barrejo, amorosament,les clares (perque no baixin). afegeixo les nous i al forn entre 180-200º uns 30-45 min.

    i bon profit

    ResponElimina