llom amb prèssecs

Aquest plat era una de les especialitats d'una tieta meva (juntament amb el vitelo tonato el qual no va arribar mai a ensenyar-me com es feia ...). No us poso les quantitats justes ja que l'Azuzena em va passar la recepte amb les mides a ull !

Saleu i empebreu un bon llom de dos colors i enrossiu-lo en oli a foc fortet. Quan ja estigui ben daurat, afegiu-hi força ceba tallada ben fineta i abaixeu el foc. Quan la ceba estigui ben caramelitzada, afegir-hi els préssecs en almíbar escorreguts (jo tallo cada tros en dos) i tirar-hi un bon raig de l'almíbar. Deixeu que faci xup-xup a foc fluix i, passats uns 10', ruixar-ho amb un bon raig de xerès sec. Deixeu que es cogui uns 40' en total ! Talleu la peça de carn quan sigui freda per tal que no es trenqui i feu-ne talls ben fins.

3 comentaris:

  1. jajaja, un dia pensava en aquesta recepta que feia la meva mare! la faré! un dia em va xivar també a ull la receptes de les costelles agridolces que feia al forn...algun dia provaré de fer-la i te la passo...eren exquisites!!!

    ResponElimina
  2. passa, passa receptes que les faré i les penjaré al bloc ... i més si són receptes amb records i carinyuuuuu !

    ResponElimina
  3. buaaahhh nena vaig fer aquesta del llom amb préssecs i a part de que està xupada de fer va sortir que te mueres de bona!!!!!!!!!! i barata barata, que en temps de crisi s'agraeix!!!!!
    per cert no tindràs receptes per fer amb l'olla exprés??

    ResponElimina